HMS-system for små bedrifter: Få trygghet og kontroll

Driver du en liten bedrift eller startup? Da vet du hvor krevende det er å holde oversikt over alle lovpålagte krav innen HR, HMS og internkontroll. Manglende kontroll kan føre til usikkerhet og tar tid fra det du egentlig vil gjøre: drive virksomheten din.

✔️Fast pris ✔️HMS-system ✔️Personlig hjelp

Internkontroll, HR og HMS

Alt du trenger for å følge regelverket – på ett sted

 

  • HMS-system
  • Full oversikt over HR- og HMS-oppgaver
  • Praktiske maler og sjekklister
  • Enkel internkontroll tilpasset små bedrifter
  • Personlig støtte i vanskelige saker
  • Fraværsoversikt
  • Ferieplanlegger
  • Personalhåndbok kan kjøpes for seg selv!

Last ned gratis mal for personalhåndbok:


Velg løsningen som passer din bedrift:

Basic

- HMS- og HR-system

- Maler og guider

- Teknisk hjelp

- Personalhåndok og HMS-håndbok

- Tilgjengelig på app

- Fraværsoversikt, avvikshåndtering og mer

Medium

- Alt i basic

- Skreddersydd personalhåndbok

- HMS-rapporter

- Hjelp med internkontroll

- Hjelp i vanskelige saker over epost

Premium

- Alt i basic og medium

- Jeg jobber kontinuerlig med HMS for deg

- 12 timer faglig rådgivning (feks oppsigelser, sykefravær, konflikter osv)

- Faste møter og telefonhjelp

- Hjelp/støtte til verneombud

- Enkel saksbehandling



Trygghet og tid til det som betyr mest

Med denne løsningen slipper du å bekymre deg for tilsyn, tidstyver og et komplisert lovverk. Her får du et enkelt HMS-system med en del HR innebygd. Du får kontroll, sparer tid og kan fokusere på å drive bedriften din. Her får du alt du trenger for å være trygg, blant annet HMS-håndbok, personalhåndbok, beredskapsplan og mye mer. Alt samlet i en løsning!

Hvem er det for?

Dette er en HR og HMS-tjeneste særlig rettet mot små bedrifter og startups som ikke har egen HR-medarbeider. Du må fortsatt gjøre en del av jobben selv, men du får god og forutsigbar hjelp til en fast lav månedspris og et eget HMS-system med personalhåndbok (tilgjengelig på app!). Jeg vil ikke begrense størrelsen på bedriften for mye, men dette er ikke for store konsern eller bedrifter med flere hundre ansatte. Send meg gjerne en henvendelse dersom du lurer på innholdet, og om dette er noe for deg!

Interkontroll, HR og HMS

Spørsmål og svar

Hva med prisen?

Jeg ønsker å være åpen om prisene, men må ta et forbehold om at kalkulatoren er veilledende og at det er vanskelig å gi 100% rett pris før jeg vet hva du ønsker. Prisen finner vi ut av sammen og skal være noe du og jeg er fornøyde med. Jeg skal være konkuransedyktig så langt det lar seg gjøre. Jeg har en liten bedrift selv og ønsker å være fleksibel. 

Kan jeg tilpasse innholdet?

Ja! Innholdet kan tilpasses helt ned på detaljnivå og jeg kan lage moduler slik du ønsker. Det er derfor det er vanskelig å gi en helt konkret pris. Ofte kjøper man et system der du får enten for lite eller for mange funksjoner. Jeg ønsker å endre på dette. Så mitt HMS-system kan tilpasses akkurat slik du vil. Ønsker du kun personalhåndbok eller kun en ferieplanlegger så fikser vi det også!

Er dette et HR-system?

Nei på ingen måte. Dette er primært personlig hjelp med systematisk HMS og strategisk og operativ HR. Dette er et HMS-system som er bugd på veilledning fra arbeidstilsynet. Denne tjenesten kan gjerne komplimenteres med et HR-system. Tanken min er å gi mer personlig hjelp og enkle hjelpemiddel for å sikre at du jobber systematisk med HMS og oppfyller alle pålagt oppgaver.

Hva kan du hjelpe til med?

I utgangspunktet kan jeg hjelpe til med det du trenger særlig i pakkene premium og medium. Jeg skal ikke påstå at jeg kan absoluttalt, men som en del av avtalen vil jeg sjekke ut relevant lovverk og gi deg en tilbakemedlding så snart som mulig. Dette er selvsagt uten ekstra kostnad. Jeg vil hjelpe til med det systematisk HMS-arbeidet og sikre compliance med for eksempel arbeidsavtaler, personalhåndbok, kontrakter, forebygge fravær, beredsskapsplan, varslingsrutiner, ansettelser og alt som hører til her. Det er kort sagt hjelp til systematisk HMS-arbeid og strategisk- og operativ HR.

Til denne prisen er det også inneforstått at du må gjøre en del selv, men jeg hjelper deg gjerne som en makker! Skal du si opp en ansatt, eller kanskje du skal ansette noen eller ønsker hjelp med sykefravær eller noe helt annet hjelper jeg gjerne til innenfor rammene av hvilken pakke du har valgt.

Hva med databehandleravtale?

Dette er en jobb som krever at vi har en god avtale oss i mellom. Det er ikke nødvending med en like streng avtale på basic, da jeg ikke kommer til å gjøre noe som har med selve innholdet å gjøre utenom å oppdatere det som ligger der. Jeg vil også understreke at systemet jeg bruker ikke er egnet for å lagre sensitive opplysninger. Det er markedets beste sikkerhet, og tryggere enn de fleste lønns- og HR-systemer, men det er fortsatt et system som ikke er egnet til personopplysninger. Det er en egen modul som er ansattoversikt, men her skal det kun lagres fornavn og kanskje en epostadresse. Det er uansett ikke behov for mer for en liten bedrift.

Det vil også være en egen del i avtalen som omhandler taushetsplikt og immaterielle rettigheter slik at du skal være 100% sikker på at ingenting kommer på avveie. 

Ellers lagrer jeg ikke mer enn det som er nødvendig og jeg lagrer det kryptert slik at ingen andre får tilgang. Alt vil håndteres i hendhold til gjeldende regelverk.

Er prisen virkelig fast per måned?

Ja! Prisen er fast innenfor rammene av avtalen. Det vil derfor ikke komme noen overraskelser og jeg vil ikke fakturere noe som helst ekstra. Du skal være trygg på at det ikke kommer en ekstra regning uansett.

Ønsker du mer bistand enn hva pakken inneholder (feks at jeg skal jobbe med en ansettelse fra A-til Å) vil jeg derfor avtale pris med deg først. Her er fastpris hovedregelen, men jeg kan hjelpe til på timespris dersom du ønsker det. Du vil få en bedre pris dersom du har en "pakke" i bunnen enn om det hadde vært et "selvstendig" oppdrag. 

Hvor mange timer får jeg hjelp?

I premium får du i utgangspunktet 12 timer hjelp per år. Hvordan dette fordeles tar vi underveis. Hovedregelen er gjennomsnitt. Har du et spørsmål jeg ikke kan svare på og jeg må undersøke og finne ut av ting, trekkes det ikke timer fra saldoen. Jeg tar da dette som læring for min egen del, noe jeg anser som verdifullt. 

Ellers er det med evalueringsmøter i tillegg i prisen på premium. Her finnes vi en løsning sammen, men kvartalsvis kan jo være en pekepinn. 

Hvordan har vi kontakt?

Til denne prisen er det primært digital kontakt. Det være seg teams, zoom, mail eller telefon ol. Telefon gjelder kun i premium og som hovedregel innen arbeidstiden. Er det noe som virkelig haster er det selvsagt ikke noe problem å ringe utenom arbeidstid, men dette skal være unntaket. 

Er det en oppstartskostnad?

Normalt tar jeg 3000 kroner i oppstartskostnad. Jeg vil da gjøre klart systemet og få inn brukere osv. Jeg vil levere raskt, så for eksempel presonalhåndboken blir litt til underveis. Ved en lengere avtale kan oppstartskostnaden diskuteres. 

Hvorfor velge Coperando AS?

Det finnes flere aktører på markedet, men en av mine fortrinn er fleksibilitet, tilgjengelighet og god kundeservice. Benytter du en mindre bedrift vil du få et tettere samarbeid og samtidig støtter opp om de små bedriftene. 

Ønsker du en gjennomgang av systemet?

Hvis du vil vite mer kan du gjerne se videoen om HMS-systemet og andre lovpålagte oppgaver!

Hva er dette?

Dette er en blanding av et produkt og en tjeneste. Det er i utgangspunktet 3 faste pakker som gir det forutsigbarhet på pris og innhold. Basic er for deg som gjør jobben selv. Her får du det du trenger for å holde deg ajour og oppdatert. Innholdet/paragrafer ol. vil oppdateres i hht lovverket. Medium er for deg som ønsker litt mer hjelp. Her får du med skreddersøm som sikrer at alle interne retningslinjer blir korrekte, du får hjelp eller rådgivning fra meg og vi har møtepunkt der vi ser på hvordan du ligger ann med HR/HMS-oppgaver og hva du kan gjøre annerledes. Premium er for deg som virkelig ønsker å frigjøre tid fra administrative oppgaver. Her får du 12 timer hjelp for eksempel i vanskelige saker, systematisk HMS etc. Du får faste møtepunkt noen ganger i året for evaluering og hjelp og du får tilgang til å ringe i arbeidstiden dersom noe oppstår. Jeg kan også ta meg av enkel saksbehandling med for eksempel ordne og analysere medarbeiderundersøkelser, sende inn papirer til NAV etc.  Jeg vil også kunne hjelpe verneombud med enkle oppgaver/spørsmål. Dette blir nesten som å ha en fast ansatt som hjelper deg med lovpålagte oppgaver.