Få en trygg start når du ansetter din første medarbeider
Skal du ansette din første medarbeider eller har du allerede et lite team? Uansett er det mange lover og regler å holde styr på. Få hjelp gjennom hele prosessen for å sikre at du blir en trygg og profesjonell arbeidsplass.

Utvalgte bedrifter jeg har hjulpet:

Hva får du med min hjelp?

Trygghet og støtte
Vær sikker på at du følger alle lovpålagte krav som kommer når du ansetter

Spar tid på papirarbeid
Frigjør tid som du heller kan bruke til opplæring og bli kjent med den nyansatte

Framstå profesjonell
Få ordnede forhold på jobben slik at bedriften din framstår profesjonell både innad og utad
Hvordan kan du få hjelp?
Ansettelsesprosessen
Fra stillingsutlysning til tilbud: stillingsprofil, annonsetekst, intervjuguide, referansesjekk, tilbudsbrev og ansettelseskontrakt — alt ferdig og klart.
Lovpålagte oppgaver
HMS-kurs, arbeidsavtaler, vernearbeid, personalrutiner, krav til psykososialt arbeidsmiljø (nye krav fra 1. januar 2026), forebygging av sykefravær og oppfølging — jeg sørger for at du oppfyller alle lover og regler.
God kontroll i hverdagen
Digital personalhåndbok, onboarding, varslingsrutiner, kartlegging av arbeidsmiljøet og et moderne system. Noe er obligatorisk — resten er smarte tiltak som gjør arbeidsdagen enklere både for deg som leder og for medarbeideren.
Hvordan fungerer det?
1. Kartlegging
Vi tar oss et møte og kartlegger hvilket behov du har og hva du trenger hjelp med.
2. Gjennomføring
I samarbeid med kunden gjennomfører jeg alt vi har blitt enige om.
3. Ferdig
Etter en avtalt periode er vi ferdige og du kan være sikker på at alle lover og regler er under kontroll.



Priser og valgmuligheter
For å gi trygghet og forutsigbarhet anbefaler jeg fastpris. Erfaringsmessig kan det å ansette noen kan by på mer jobb enn man ser for seg. Det er derfor en garanti for deg som kunde at prisen er den vi har avtalt.
En ansettelse og få på plass alt som er lovpålagt er noe som går over en viss tid. Jeg anbefaler derfor normalt en varighet på rundt 2-4 måneder.

Valgmuligheter
Du kan velge akkurat det du har behov for. Under kan du se noen eksempler:
Full pakke:
Du får hjelp gjennom hele ansettelsesprosessen fra A til Å, jeg stiller meg til rådighet for hjelp underveis slik at du ikke står alene, du får blant annet et skreddersydd HMS-kurs akkurat for bedriften din, avtale om verneombud, strategier for å forebygge fravær, opplegg for onboarding, digital personalhåndbok og alt du må ha (og bør ha) på plass*.
Få orden på lover og regler:
Du kan velge å få hjelp kun med det som er lovpålagt. Det vil si at du tar deg av selve ansettelsen, så ordner jeg alt det andre som blant annet personalhåndbok, verneombud, varslingsrutiner, strategi for å sikre et fullt forsvarlig arbeidsmiljø med mer.
Velg det du trenger:
Du kan også velge akkurat det du trenger. Hverken mer eller mindre.
Trenger du kun en arbeidsavtale eller en digital personalhåndbok så ordner jeg med det!
Hvorfor velge Coperando AS?
- Det første er at du får forutsigbarhet. Mange fakturerer per time noe som kan gi uheldige overraskelser. Med en avtalt fastpris er det enklere å budsjettere og holde oversikt over utgiftene. Du betaler det samme uansett hva jobben kreves.
- Det neste er trygghet i møte med myndigheter og ansatte. Når du ansetter noen har du et arbeidsgiveransvar. Dette kommer man ikke utenom. Det betyr også at du blir fulgt med på både av ansatte og myndigheter. Har du alt på det rene reduserer du risikoen betydelig for uønskede hendelser og kostnader.
- Du får med praktiske og topp moderne verktøy. Få tilgang til et topp moderne system (med mulighet for AI) for ferieplanlegging, holde oversikt over fravær, digital personalhåndbok og mye mer! Alt tilgjengelig på både PC og app! Jeg skreddersyr et eget system for bedriften din som er ditt til odel og eie etterpå (uten månedlige kostnader)**.
*Med full pakke deles prisen opp i antall måneder du ønsker hjelp med. La oss si at vi avtaler en pris for full pakke på 39.999 kroner, og du ønsker du hjelp i 3 måneder. Da blir prisen 13.333 per måned i 3 måneder. Du får alt inkludert i prisen samt tilgang til å ringe meg eller ha møte når du ønsker. Tjenesten er tidsbegrenset pga. at dette er en prosess som kan ta alt fra 4 uker og mer. Prisen beregnes på bakgrunn av estimert arbeidstid. Øvrige kostnader som annonse på finn, tredjepartskostnader etc. kommer i tillegg og må dekkes av kunde.
** Datasystemet er med i prisen slik det leveres. Ønsker du at jeg holder det oppdatert med lover og regler osv. vil det løpe en ekstrakostnad per måned. Ønsker du AI-funksjoner og automatiske analyser av fravær for eksempel vil det komme en ekstrakostnad til tredjepart på ca 200 kroner per måned. Ønsker du hjelp med å sette opp epost-kontoer og andre tilganger i feks. M365, dekkes kostnad også av kunde.